23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

- At det bliver rasende dyrt er hævet over enhver tvivl

Jakob Steffensen er manden, der skal virkeliggøre verdens største brintmotor.

Grøn metanol. Grøn brint. Grøn ammoniak. Grøn strøm i batterierne.

I diskussionen om skibsfartens omstilling til CO2-fri fremdrift er der mange kandidater til titlen som det bedste og grønneste brændstof til prisen.

Grøn brint syntes indtil i sidste uge ikke at være blandt favoritterne som drivmiddel til en stor krabat som Oslo-færgen, hvor brændselscellerne vil skulle kunne producere top til 23 MW. De største brændselscellesystemer i dag producerer ’blot’ mellem 1 og 5 MW. Alligevel peger DFDS på brint. Hvorfor egentlig?

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094