23948sdkhjf

Projektstorm: Sådan forbedrer Danfoss Drives sig med kunderne

Flere af Danfoss Drives vigtige kunder påpegede mulige forbedringer. Det kickstartede en adfærdsændring i industrigiganten, der siden 2018 har gennemført i tusindvis af forbedringsprojekter i tæt samarbejde med kunderne i konsulenthuset New Future Formulas koncept - Meet-Listen-Act.

Læs også: Millioner til forskning i effektelektronik: Vil skabe 100 jobs

Det fortæller Hans Peter Boisen, der er Senior Director Business Development i Danfoss Drives. Han har i en årrække arbejdet med kvalitetsstyringssystemer og haft ansvaret for kvaliteten i Danfoss Drives på flere niveauer.

- I Danfoss Drives var vi tilbøjelige til at fokusere på, at et godt kundeforhold mest af alt afhang af den tekniske kvalitet af produktet. Vi koncentrerede os om at finde fejl på produkterne og løse dem. Men en anden og vigtig dimension var, hvilke behov kunden ikke havde fået opfyldt, og som ikke kunne rapporteres i de normale systemer, fortæller Hans Peter Boisen.

I udviklingen af Meet-Listen-Act konceptet sammen med New Future Formula var det vigtigt, at forbedringerne hos kunderne kunne føres ud i livet inden for kort tid. Desuden skulle det ikke erstatte selskabets veletablerede kvalitetssystemer.

Optimerer sammen med kunden

New Future Formulas MLA-koncept går i sin enkelhed ud på at identificere og løse kundernes konkrete problemer og udfordringer i 100-dages sprint.

En 2-dags MLA-session med 5-10 bredt udvalgte medarbejdere fra såvel kunden som fra Danfoss Drives kortlægger samarbejdet og identificerer de konkrete optimeringspotentialer.

- Efter den indledende session har hver Danfoss Drives medarbejder ansvaret for 1-2 forbedringsprojekter. Hver fredag holder vi et kort online møde med kunden for at holde fremdrift i projekterne, og efter 50 dage evalueres projekterne ude hos kunden. Når de 100 dage er gået, skal projekterne være gennemført, forklarer Hans Peter Boisen, der glæder sig over, at det er lykkedes Danfoss Drives at sætte kunderne endnu mere i centrum.

Læs også: Nye materialer på vej til vindmøller og strømforsyninger

MLA-konceptet er dog ikke kun en måde at få løst enkelte kunders problemstillinger, men også et springbræt til en generel forbedring af kundeoplevelsen i samarbejdet med Danfoss. Der er derfor etableret en systematisk opsamling af de læringer, der er opnået hos de enkelte kunder, for at gennemføre generelle forbedringer i produkter, systemer og processer og dermed styrke kundeoplevelsen for alle kunder.

Kommenter artiklen
Annonce
Annonce
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

    Nyhedsbreve

    Send til en kollega

    0.078