23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Skilteproducent i global offensiv

Billund-virksomheden Modulex skyder netop nu en global offensiv i gang. Den skal tredoble omsætningen de næste fem år.

Der er vækst i rebranding, ikke mindst blandt multinationale selskaber. Modulex har derfor travlt med at udskifte facadeskilte og indendørs skilte over hele verden. Det samme gælder digitale skilte og instore løsninger, og Modulex forventer, at der kommer endnu flere ordrer i bogen.

– Selv blandt multinationale virksomheder har de færreste deres egen afdeling for rebranding, fortæller CEO Søren Bendt.

Favner bredt

Forretningsenheden Brand On er en af de platforme, som væksten i Modulex skydes op fra.

– I Brand On har vi samlet 48 års erfaring med projektledelse af komplekse brand roll outs.

Opgaverne favner så forskellige projekter som lufthavne, hoteller, hospitaler, domiciler, skoler og offentlige bygninger.

Skaber nye løsninger

Modulex samarbejder tæt med internationale brand agencies, indretningsvirksomheder og arkitektfirmaer.

– Vi kommer ofte tidligt ind i processen, så wayfinding, visuel branding, skiltning og dekoration bliver en integreret del af løsningen, frem for noget man sætter på til sidst, siger Søren Bendt og understreger, at Modulex ikke blot sælger de produkter, man har på hylderne

– Vi skaber de løsninger, kunderne har brug for. Det betyder, at vi også sourcer produkter, når det er nødvendigt. Vi har konstant fokus på kundernes behov og står ikke i vejen for at udvide vores sortiment, hvis kunderne efterspørger det. Også selv om det kan kræve opkøb af andre virksomheder.

Kraftig konsolidering

Arla, Maersk, Microsoft og Nokia er blandt de kendte navne på kundelisten.

– De internationale opgaver kræver, at vi selv har en international og moderne visuel identitet. Derfor har vi netop lanceret en fornyelse af vores eget brand.

Bag rebrandingen af Modulex og det øgede fokus på Brand On står en ambitiøs ejerkreds. Man satser på vækst, også gennem opkøb.

– Vores branche vil opleve en kraftig konsolidering. Vi afsøger hele tiden det globale marked for interessante samarbejdspartnere og opkøbsemner. Virksomheder der kan supplere vores egne produkter og projektorganisation. Vi sætter høje mål og forventer at tredoble koncernens omsætning de næste fem år, slutter Søren Bendt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.111|