2020 har ageret punktum for en række strategiplaner i danske industrivirksomheder. Sådan har det også været hos ballepresser og komprimatorer-producenten Bramidan i Bramming, hvor virksomhedens seneste strategiperiode er ved at rinde ud.
- Vi har faktisk en strategiperiode, der sluttede 30/9, og der var det at have en mere moderne fabrik med en høj automatiseringsgrad og en gennemløbstid på under 24 timer et af hovedpunkterne, og det kan vi så krydse af, siger adm. direktør Henrik Dueholm Madsen.
Den adm. direktør er generelt godt tilfreds med det forløb, virksomheden har været igennem de seneste tre år. Hovedfokuspunkterne var omsætningsvækst, herunder at komme tættere på kunderne, fremtidens fabrik og sidst men ikke mindst en stor satsning på IOT, Internet of Things.
- Hvis vi renser for perioden april i år og frem til sommerferien, så var vi ret godt på vej til at nå de mål, vi havde sat op, konstaterer han.
Coronakrisen betød dog et fald i omsætningen hos Bramidan i foråret. Hen over sommeren kom man igen op på fuld kapacitet. Henrik Dueholm Madsen kan dog godt blive lidt nervøs over den tiltagende nedlukning rundt omkring i Europa, der finder sted i disse uger.
- Vi regner med, at perioden 1. april 2020 til 1. april 2021 er lidt en stand still periode, og når vi så er der, skulle vi gerne tage fat, hvor vi stod før. Så det er cirka et års vækst, vi skal hive ud af strategien, siger han.
- Men vi skulle gerne tilbage og have tocifrede vækstrater, når det her er overstået, tilføjer han.
Her satser de massivt på automation og dataopsamling
Industrivirksomheden Bramidan tager hul på en ny strategiperiode, der kommer til at byde på mere automatisering og IOT-satsning.