23948sdkhjf

UR-direktør: Corona har sat skub i digitalisering

Coronaen har betydet en kæmpe omstilling hos Universal Robots. 80-90 procent af salg og marketing foregår nu digtialt

Siden coronaepidemien ramte Europa i marts har Universal Robots været på en rejse mod at digitalisere mange funktioner.

- Corona har virkelig accelereret vores digitalisering. Vi havde en plan om at digitalisere, men det kom lige pludseligt til at gå meget hurtigere. I dag er 80-90 procent af vores marketingaktivitet digital. Det er et enormt spring, siger administrerende direktør Jürgen von Hollen.

Digitale udstillinger

Universal Robots har det sidste halve år holdt flere digitale udstillinger for kunder og forhandlere.

- Vi har været værter for flere virtuelle udstillinger med store resultater. Ingen ville have troet, at det var muligt før coronaen. Vi har kunder, der følger os over to-tre dage på en digital udstilling. Vi inviterer også hele vores eget økosystem til at deltage. Vi har vores partnere med, og som kunde kan man tale med dem, og man kan tale med vores medarbejdere. Og man kan gøre det hele bekvemt hjemmefra, siger Jürgen von Hollen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.394