Bombardier går en stille tid i møde på fabrikken i Randers. Virksomheden har netop afsluttet en ordre til svenske Green Cargo, og
det har betydet afskedigelser. Til gengæld håber den canadiske togproducent at få en ordre på en levetidsforlængelse af IC3-togene. Bliver det tilfældet, vil arbejdet helt sikkert komme til at foregå i Randers.
- Den knowhow, der skal til, ligger i vores afdeling i Randers, og de kompetencer, der skal bruges, ved vi er til stede i området. Der er rigtig mange, der kender IC3-togene rigtig godt, siger direktør for Bombardier Danmark, Thomas Bolding Rasmussen, til Randers Amtsavis.
Mens Bombardier venter på svar fra DSB, er der dog kommet lidt mere liv i de randrusianske fabrikshaller, selv om Bombardier selv har droslet ned.
Allerede i foråret
vedrørende to af togproducentens fabrikshaller i Randers. Siden har omkring 55 medarbejdere været beskæftiget hos DSB med opgradering af de omstridte IC4-tog.
Nu opruster DSB dog yderligere i Randers med ansættelsen af 12-15 nye medarbejdere, der skal beskæftige sig med test af de italiensk-producerede tog.