23948sdkhjf

Nye produkter giver ordrer hos HMK Bilcon

I løbet af 2019 har HMK Bilcon re-udviklet og relanceret en række produkter, og det har givet pote i form af to vundne offentlige udbud.

Virksomhedens første ordre på de nye produkter er på en mobil undervisningstrailer på 48 kvadratmeter til Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse, som får navnet ”Check Point Two”. Den mobile trailer bliver dermed søstertrailer til forgængeren ”Check Point One”, også leveret af HMK Bilcon, som stadigvæk er i drift.

Traileren skal anvendes som undervisningslokale for forsvarets personel og til rekrutteringsopgaver.

Mobil blodbank
Til Stavanger Universitetssjukehus leverer HMK Bilcon en mobil blodbank på 56 kvadratmeter, som består af seks tappelejer, interviewrum til donorer, venterum, toiletfaciliteter, tekøkken og personalerum.

Både undervisningstraileren og den mobile blodbank er produceret med ekspanderbare sider, som kan køres ud, når trailerne er sat op. Desuden er trailerne opbygget i glasfiberarmede polyesterpaneler, som giver stor holdbarhed og isolation.

Udover de to vundne udbud skal HMK Bilcon desuden opbygge en ny mobil undervisningstrailer med lastbilsimulator til Transportens Udviklingsfond, som rekrutterer unge til transportbranchen.

Dobbelt så mange ansatte
Ifølge direktør hos HMK Bilcon, Peter Jensby, er lanceringen af de nye trailerprodukter og leverancen til Forsvaret og Stavanger resultatet af en omfattende fornyelse af virksomheden:

- Vi har i 2019 investeret massivt i en opgradering af hele virksomheden, digitalisering og herunder også i udvikling af nye produkter, for at danne grundlaget for en fremtidig vækst. Siden opstarten i 2017 er vi gået fra at være 40 ansatte til nu at beskæftige 95 ansatte. 10 personer har i hele 2019 arbejdet med de nye produkter, både udvikling, pilottest, implementering, lancering og efterfølgende support for at sikre en god oplevelse for kunderne, lyder det fra Peter Jensby, som fortsætter:

- Det har været dyrt og kostet blod, sved og tårer, og vi forventer først, at det bidrager positivt til bundlinjen i løbet af 2020. Vi kan allerede nu se, at produkterne åbner nye markeder for vores snart 125 år gamle virksomhed.

Målet er, at HMK Bilcon fra 2020 og i de efterfølgende år realiserer en årlig vækst på 20 pct. baseret på de nye produkter.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094