23948sdkhjf

Pajo-Bolte går ind i Norge

Den nordjyske virksomhed har gennem 25 år serviceret det danske marked, men nu kigger man længere mod nord.

1. august har man nemlig ansat Mathias Krøvel Guldbrandt som area sales manager for det norske marked.

Han har flere års erfaring fra den norske befæstelsesbranche og har senest været ansat i Wurth Industri Norge.

- Hos Pajo-Bolte har vi i nogen tid været interesserede i at udvide vores marked, og derfor er vi meget glade for, at det er lykkedes for os at tilknytte Mathias, som med sin erfaring fra det norske marked får en meget vigtig rolle for vores vækststrategi, udtaler salgs- og markedsdirektør Keld Andersen, Pajo-Bolte.

- Mathias kontaktede os allerede sidste år, da vi søgte en sælger i Nordjylland. Og vi har haft tanken om at prøve på det norske marked, og så var det lidt en appelsin, der faldt ned i vores turban, forklarer Keld Andersen.

Udgangspunktet for den norske offensiv er dog stadig Pajo-Boltes centrallager i Hobro. Og det bliver også her, Mathias Krøvel Guldbrandt får sin base, når han ikke er ude hos de norske kunder.

- En af grundene til, at vi har den tanke er, at vores hus er ukompliceret, så det er vigtigt at være tæt på vores lager og vores organisation. For vi lever af tilgængelighed, hurtighed og service. Det har vi en ide om, at man også kan få nytte af på det norske marked, siger Keld Andersen.

Han er dog helt bevidst om, at der er forskel på det norske og det danske marked.

- Derfor er det vigtigt for os at tilknytte en norsktalende person, og at vores produktguide og andet salgsmateriale bliver oversat til norsk. Ligeledes har vi valgt at samarbejde med transportvirksomheder, som vi har tillid til kan sikre vores kunder hurtig levering og den bedst mulige oplevelse – det skal være let at handle med Pajo-Bolte, udtaler Keld Andersen.

Pajo-Bolte har allerede en smule salg i Norge, men er ikke kendte på det norske marked, som Keld Andersen udtrykker det. Det forventer han dog, at man bliver.

- I første omgang er vores tanker at gå efter forhandlere på det norske marked. Det er fordi, der skal en vis volumen til, før det interessant i forhold til fragt. Udgangspunktet er, at vi vil opbygge et forhandlernetværk i Norge. Og vi har valgt Norge, fordi vi mener, at vi har noget værdifællesskab og noget kulturfællesskab med nordmændene, siger han.

Pajo-Bolte blev grundlagt i 1993 og har et 8.000 kvadratmeter stort lager i Hobro med mere end 23.000 forskellige artikler.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126