23948sdkhjf

HiFlux Filtration går ind i Frankrig

Med indgangen i Frankrig kan filterproducenten fra Hedensted krydse endnu et eksportmarked af på verdenskortet.

Man har ikke tidligere serviceret franskmændene direkte, selvom potentialet er indiskutabelt. Især landets omfattende fødevareproduktion passer godt til kompetencerne i det østjyske. Det er aktører i den franske mejerisektor, der i flere omgange har afgivet ordrer på et fuldautomatisk filter til smelteost.

I modsætning til andre markeder er man endnu ikke er repræsenteret ved en decideret forhandler i Frankrig, fortæller administrerende direktør, Svend K. Andersen.

Komplekst marked
- Vi har selv etableret kontakten. Specialfilteret til smelteost er efterhånden i drift i mange lande, og gode samarbejdspartnere har fortalt franskmændene om fordelene. Det har åbnet døren til et ellers komplekst marked, siger han og hentyder til den specielle franske mejeritradition med utallige selvkørende osteproducenter.

Det gør det ekstra svært at iværksætte en målrettet salgsindsats, da selv den mindste by ofte har et specialiseret mejeri.

- Mange af dem får aldrig behov for vores produkter. Deres årlige produktion er simpelthen for lille. Til gengæld er de større spillere på markedet meget attraktive for os. Det er dem, vi kan hjælpe med at optimere.

Driftsstop elimineres
Svend K. Andersen forklarer, at det fuldautomatiske Auto-Line filter kan behandle op til 5.000 kilo smelteost i timen, alt afhængig af ostetype og viskositet. Filtreringen udmønter sig i en smeltet pasteuriseret masse, helt fri for bakterier og partikler, klar til det ønskede formål.

Filterdesignet er udført i henhold til EHEDG´s retningslinjer for brug af udstyr i levnedsmiddelindustrien, og fordelene ved at skifte fra manuelle filtre til en fuldautomatisk løsning, vækker begejstring hos franskmændene.

- De skal ikke længere bruge tid på vedligehold og tidskrævende rensning af filtre. Deres daglige driftsstop kan helt elimineres, og det har økonomisk betydning. Der ligger den største gevinst, siger Svend K. Andersen.

Nordafrikansk sideeffekt
Filterenhederne, der nu er installeret hos de franske producenter, har allerede bevist deres værd. Faktisk på flere måder. Gennem de nye forbindelser har man nemlig øget afsætningen til flere nordafrikanske lande. Derfor arbejder man målrettet på at finde en forhandler, der kan være med til at sprede aktiviteterne yderligere, understreger Svend K. Andersen.

- Det er vigtigt med en stærk lokal tilstedeværelse. Både af hensyn til sprog og tilgængelighed. Der er ingen tvivl om, at vi kan opnå en større samlet markedsandel med en fransktalende forhandler, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11