23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

SMVerne tager socialt ansvar

Små og mellemstore virksomheder er ofte mere optaget af at tage socialt ansvar frem for at tænke i branding og strategier, når det drejer sig om donationer til velgørenhed.












De små- og mellemstore virksomheder har taget del i trenden og gør det i højere grad for at være en bedre virksomhedsborger, mens det for de store virksomheder handler om at markedsføre sig positivt i forhold til deres målgrupper, skriver ErhvervsBladet. - For store virksomheder er det at støtte nødhjælpsprojekter ofte en del af en overordnet strategi og markedsføring. De små og mellemstore virksomheder er hoppet med på vognen, men det er ikke indarbejdet strategisk, forklarer Katja Moesgaard, der er direktør i mediebureauet MEC, der beskæftiger sig med sponsorater, til ErhvervsBladet. Katja Moesgaard estimerer, at markedet for donationer til humanitære organisationer er på mellem 120 og 140 millioner kroner. Dertil kommer også den efterfølgende markedsføring, hvor virksomhederne gør opmærk på, at de har doneret penge til bestemte organisationer og projekter, kan man læse i ErhvervsBladet.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141