Universal Robots salg er vokset med vækstrater mellem 40 og 90 pct. om året, siden firmet kom på markedet i 2008. Men salgsindsatsen skal fokuseres og forstærkes, så firmaet når ud til endnu flere potentielle kunder.
Det siger administrerende direktør Jürgen von Hollen i et interview med Jern & Maskinindustrien.
- Vi har så at sige rendt rundt som brandmænd og solgt robotter i øst og vest. Vi har skudt på alt, hvad det bevægede sig og haft en høj vækst, siger topchefen.
Ny fase forude- Nu er vi kommet til en fase, hvor vi vil tage mere struktureret fat på salget. Vi har investeret i at forstå, hvem vores kunder er. Vi kan nu være mere målrettede med, hvilke grupper vi rammer, siger Jürgen von Hollen.
Læs også:
Væksten dæmpet hos Universal RobotUniversal Robots-chefen ser især et stort uudnyttet potentiale blandt de små virksomheder.
Du kan læse hele interviewt med Jürgen von Hollen næste uges udgave af Jern & Maskinindustrien.