23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Svært at trække borerigge til Lindø

Fayard har indtil videre ikke haft den store succes med sit nye fokusområde; reparation af borerigge på det tidligere Lindøværft.

I efteråret 2010 landede Fayard

ordren på renovering af jack-up-riggen Maersk Guardian

, og det skulle have været startskuddet til flere lignende ordrer. Indtil videre er det dog ikke lykkedes at overbevise flere kunder om, at de skal sende deres rigge til reparation på værftets nye faciliteter på Lindøværftet.

- Man gør meget ud af, at Esbjerg er stedet for offshore-aktiviteter. Men jeg ser sådan på det, at de steder, hvor der er en kaj, er der en offshore-mulighed. Det kan både være Hirtshals eller Grenaa, udtaler værftsejer Thomas Andersen til Børsen.

Travlhed i foråret

Hirtshals er netop hjemstedet for reparationen af Maersk Guardian, idet sejlløbet ind til Lindø endnu ikke er klar til de store borerigge.

På trods af at det endnu ikke er lykkedes Fayard at trække rig-ordrer til Lindø, ligger Thomas Andersen dog ikke søvnløs.

Han forklarer til Børsen, at flytningen fra Fredericia til Lindø har sat ekstra gang i skibsreparationerne på værftet. De større dokfaciliteter har blandt andet gjort det muligt at tage færger ind til reparation.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.191