Sprøjtestøber tager kampen op mod Kina
Sprøjtestøberiet Kühn i Greve har over de seneste fem år satset massivt på at digitalisere og automatisere deres produktion af specialiserede komponenter i plast.
Én million kroner er blevet øremærket projektet, der skal ruste virksomheden til at tage kampen op mod markedet i Kina.
- Vi har satset på robotter og smarte It-løsninger og trimmet virksomheden og fået gode resultater ud af det. Vi har haft en vækst på 30 procent de sidste fem år og skabt 10 procent nye arbejdspladser, siger Jesper Damm, der er medindehaver og direktør i Kühn.
Få flere store kunder
Det er særligt moderne teknologiske løsninger som vision kamera og online levering og kommunikation via ’skyen’, som plaststøberiet Kühn vil satse endnu mere på fremover.
Det af de andre næste vigtige skridt for virksomheden er at blive endnu mere synlig over for de store kunder i markedet.
- Vi kæmper for at konkurrere med kineserne ved at satse på et digitaliseret produktionsapparat og ved at få flere kunder også af de store, siger han.
Om virksomheden
|