23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Service-aktiviteter er en guldgrube for Vestas

Vindmølleproducenten satser i stigende grad på at tjene penge på andet og mere end salget af vindmøller.

Først for nylig er Vestas begyndt at fremlægge særskilte regnskabstal for koncernens serviceaktiviter. I 2010 omsatte denne del af koncernen for 4,7 mia. kr. og havde en indtjeningsmargin på 14 %. Dermed er indtjeningen i procent af omsætningen tre gange så høj her som i koncernen som helhed.

- Service har været en del af Vestas længe, men vi har udskilt det og udkrystalliseret, hvilke værdier her ligger. Der er ingen tvivl om, at service er en væsentlig del af vores udvikling, udtaler Ditlev Engel til Børsen.

I alt har Vestas 4.000 montører ansat i service-divisionen, og det er planen, at forretningsområdet skal vokse i samme takt som resten af aktiviteterne. Det betyder, at man satser på en omsætning i service-divisionen på 11 mia. kr. i 2015.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.187|