23948sdkhjf

Lemvigh-Müller går ind på et nyt marked

Grossisten lancerer webshop med værktøj til private. ”Der er en ledig position i markedet”, siger direktør.

Efter mere end et års forberedelse har en ny forhandler af værktøj til private set dagens lys i Danmark.

Det er Lemvigh-Müller, som under navnet Faisto vil sælge værktøj, sikkerhedsudstyr og arbejdstøj til gør-det-selv-folket via internettet.

- Vi ser, at der er en ledig position i markedet, hvor der er et stort potentiale. Der er i forvejen mange aktører, der satser på discount til private, eller som skal favne alle kundetyper. Det har vi stor respekt for, men vores forretningsmodel tager udgangspunkt i solid rådgivning og tilsvarende produkter, og det giver os albuerum i forhold til alle andre, siger Faistos direktør Mads Vangkilde.

Ifølge en markedsundersøgelse udført af Wilke på vegne af Faisto er det kun 20 pct. af danskerne, som i dag køber deres værktøj online. 

De resterende 80 pct. kan deles op i to grupper, hvor 30 pct. ikke vil købe værktøj online, fordi de skal kunne føle og løfte varen, før de køber den, mens 50 pct. i dag ikke køber værktøj på nettet, fordi de mangler den fornødne vejledning og udførlige information til at kunne foretage et kvalificeret indkøb.

Sidstnævnte målgruppe er åben over for at handle værktøj på nettet, hvis betingelserne for et oplyst køb er til stede. 

- Markedsanalyserne fortæller, at der indtil nu har manglet en rendyrket webshop, der kan forene isenkræmmerens gode kundeoplevelse med de åbenlyse fordele, som onlinehandel giver i form af hurtigt overblik over mulighederne samt bekvemmeligheden ved at handle hjemmefra. Det er vores ambition og eksistensberettigelse, siger Mads Vangkilde.

Han er kommet til Faisto med en solid baggrund inden for e-handel og online marketing fra virksomheder som eCapacity, Top-Toy og Aller Media. Han har desuden en ph.d. i marketing, ebusiness, strategi og innovation fra CBS.

Ifølge Mads Vangkilde er der fra Lemvigh-Müllers side investeret ”betydelige ressourcer” i, at man nu kan præsentere en webshop, der er ”mere end blot en ny version af noget, som markedet kender i forvejen”.

2018 og 2019 betegnes som udviklingsår, men i det lange perspektiv er ambitionerne høje. I Danmark omsættes der årligt for omkring 2 mia. kr. i værktøj og relaterede produkter til private.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078