23948sdkhjf

Sekura Cabins har fået ny direktør

Svend Jensen træder tilbage som administrerende direktør hos Sekura Cabins.

Svend Jensen blev i 2012 udnævnt til administrerende direktør hos det daværende Bosal-Sekura Industries. På daværende tidspunkt havde han 24 års erfaring med i bagagen hos Randers-virksomheden.

1. marts overlod han imidlertid roret til Carsten Tønnes, der senest kommer fra en stilling som administrerende direktør hos Maskinfabrikken Rival.

- Det er noget, der har været undervejs i et stykke tid, da Svend har meddelt ejerne, at han vil gå på pension, og derfor har vi også en glidende overgang, hvor han vil forsøge at give det fra sig, han har oparbejdet, siger Carsten Tønnes.

Den 49-årige direktør er uddannet produktionsingeniør og HD i afsætning og har udover Rival erfaring fra en række internationale virksomheder.

- Jeg har arbejdet i nogle internationale virksomheder – blandt andet en amerikansk koncern med kontor i Holland og også hos AVK. Det betyder, at jeg har nogle produktionskompetencer, jeg kan byde ind med. Og i de sidste par år har jeg været direktør på Rival og har i den forbindelse arbejdet meget med salg, forklarer han.

Sekura Cabins blev sidste år solgt til de hollandske kapitalfonde Foreman Capital og Standard Investment. Det har betydet, at en ny vækstplan er blevet lagt for Randers-virksomheden.

- Det er netop i tråd med det, som ejerne har lagt op til, hvor man har en kraftig vækststrategi, der skal arbejdes med, og den falder meget godt i tråd med det salgsarbejde, der er foregået på Sekura de sidste par år, siger Carsten Tønnes.

- Vækstagendaen hænger også sammen med produktionsudvidelse, og det er der, mine kompetencer kommer i spil, tilføjer han.

Produktionsudvidelsen kommer også til at få effekt i Randers, lover den nye direktør.

- Det er det, der er lagt op til med de planer, der er for øjeblikket. Der bliver kigget på, at vi skal have flere produktioner i gang her, forklarer Carsten Tønnes.

Fabrikken i Randers producerer kundetilpassede kabineløsninger til industrikøretøjer, og der er ofte tale om langvarige aftaler med kunderne.

- Når man ser på kundens produktion af en ny kabine, så har man normalt den produktion i en årrække på tre-fem år, inden han måske laver om på designet. Det betyder, at hvis vi får nye kunder ind, så skal vi have nye montagelinjer op at køre, slutter Carsten Tønnes.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078