Udgangspunktet er, at hvis området er livligt og spændende at færdes i, så det også er kommercielt interessant. Det rette byrumsudstyr er derfor helt afgørende for områdets succes og fremtoning.
Carlsberg-området skal i sit udtryk være en naturlig del af resten af København. Carlsberg har derfor valgt at anvende udstyr, der kendes fra den øvrige del af byen.
Der er blandt andet tale om de populære Københavnerbænke og affaldskurve. Derudover cykelstativer, pullerter samt diverse andet byrumsudstyr.
Ifølge Veksø har aftalen et meget stort økonomisk perspektiv, da Carlsberg-området i fremtiden skal rumme, hvad der svarer til en mindre provinsby med ca. 5.000 indbyggere, 10.000 arbejdspladser og en masse besøgende:
- Hos Veksø har vi stort fokus på at styrke oplevelsesøkonomien for de mennesker, der opholder sig i byerne, og som investerer i dem. Byernes tiltrækningskraft afhænger af, hvordan selve bylivet fungerer, og Carlsbergs storstilede projekt er et vigtigt bidrag i en positiv udvikling. Derfor har vi blandt andet også besluttet, at en del af vores levering sker i form af et sponsorat, siger sales & marketing director, René Tristan Lydiksen.