23948sdkhjf

Vestergaard Marine Service styrker sine landbaserede aktiviteter

Med en vel gennemført renovering af to stationære blæsere på Nordjyllandsværket har den maritime virksomhed Vestergaard Marine Service succesfuldt indledt en strategi om at styrke virksomhedens landbaserede forretningsområder.
Det er første gang, Vestergaard Marine Service har indledt sig på så stor en renoveringsopgave indenfor kraftværksektoren, og det vellykkede resultat har bekræftet virksomheden i, at der er et oplagt marked på de landbaserede aktiviteter indenfor såvel forsynings- som affaldsforbrændingsområdet.

- Som det ser ud nu, udgør motorrenoveringer mellem 70 og 75 % af vores samlede omsætning. Målet er at opnå en mere ligelig fordeling mellem de rent maritime og de landbaserede aktiviteter, siger direktør Morten Vestergaard.

Renovering tog 17 dage
Udover områder som forsyningsvirksomheder og affaldshåndtering nævner han et område som reparation af aksler på større maskiner indenfor for eksempel entreprenørbranchen som en oplagt mulighed for at skabe yderligere vækst hos Vestergaard Marine Service, der i januar i år modtog Dansk Industris landsdækkende initiativpris.

I forbindelse med renoveringsprojektet på Nordjyllandsværket var det en aktivt opsøgende strategi fra projektleder Palle Sørensen, VMS, der endte med at give Frederikshavner-firmaet ordren. Med fuld tilfredshed fra svenske Vattenfall, ejer af Nordjyllandsværket, der er kendt som et af verdens mest udnyttelseseffektive og miljøvenlige kulfyrede kraftværker med en maksimal effekt på 420 MW.

Renoveringen af de to blæsere på Nordjyllandsværket var et projekt, der omfattede syv mand på stedet, der arbejdede i 12/12 timers vagter, samt to mand hjemme på værkstedet. 17 dage i alt tog renoveringen af de to 4,5 meter høje og seks ton tunge blæsere, der blandt andet blev skilt ad, fik rengjort alle vinger, skiftet bøsninger og bearbejdet huller til møtrikker. Derudover stod VMS-mandskabet for reparation af akslerne med efterfølgende bearbejdning i form af nedslibning og opsprøjtning af ny belægning på akslerne.

Resulterede i ekstra ordre
- Til vores store glæde har Vattenfall udtrykt stor tilfredshed med Vestergaard Marine Service og vores håndtering af opgaven. Som en direkte udløber heraf fik vi yderligere en ordre hos Nordjyllandsværket, hvor vi havde en mand ude i to dage til opsætning af måleudstyr og tilpasning af to elektriske motorer, siger Palle Sørensen.

Med de gode resultater fra Nordjyllandsværket i bagagen ser Vestergaard Marine Service en række spændende muligheder for kommende projekter indenfor såvel kraftværkssektoren som
affaldsforbrænding.

- Ikke mindst er det en tungtvejende fordel for vores kunder, at vi kan tilbyde et meget fleksibelt mandskab med service 24 timer i døgnet, alle ugens syv dage. Derudover er det også vores store styrke, at vi har nogle meget moderne værkstedsfaciliteter med avanceret udstyr samt god plads til både rengøring og hovedreparation af selv meget store elementer, fastslår Palle Sørensen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109