23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nu rykker industrien på de smarte løsninger

Würth Industri mærker stærkt stigende interesse for intelligente løsninger til styring af forbrugsartikler og systemer til håndtering af C-parts og befæstelse.

Kontrol over virksomhedens forbrugsartikler, effektiv lagerstyring, optimeret indkøb og produktionsdata på hver enkelt bolt og skrue.

Det er nogle af de gevinster, der gerne skulle følge med i de intelligente lager- og logikstiksystemer for C-parts, som Würth Industri sælger til industrien. Og alt tyder på, at industrien er ved at være klar til at investere.

I hvert fald kan Anders Gram Simonsen, som er administrerede direktør i Würth Industri i Danmark, notere en klar vækst hos industrikunderne samt øget interesse for ikke mindst OrsyMat Vending automater til udlevering af handsker, ørepropper, skæreskiver eller andre forbrugsartikler.

Samlet set har Würth Industri over 100 systemmoduler implementeret i Danmark.

- Vi oplever, at kunderne er klar til at tage skridtet og investere i de her systemer, siger den administrerende direktør, som har 50 ansatte i Würth Industri.

Kigger på samlet gevinst 
Hele idéen i både intelligent håndtering af C-parts og OrsyMat Vending automaterne er at skabe værdi for kunderne i industrien. Det gælder både i minimering af spild og svind i materialerne, men det gælder også viden om de enkelte C-parts. For ifølge Anders Gram Simonsen eksploderer data-delen på C-parts i øjeblikket.

- Kravene til dokumentation stiger og stiger, og i vores system logger kunden ind på hver enkelt bin eller reol, og så kan de se alle data på de enkelte produkter. Helt ud på den enkelte bolt har vi alle produktionsdata, forklarer Anders Gram Simonsen om Kanban-systemerne.

Koder scannes automatisk
Kanban-systemerne fungerer ved hjælp af en RFID-kode, der scannes automatisk, når den enkelte bin er tom og sættes op på øverste reolhylde.

Derfra sendes signal til Würth Industri, som efter aftale leverer næste portion C-parts af den givne slags. Dermed er der også garanti for, at produktionsmedarbejderne ikke løber tør for en vital C-part, som kan forsinke eller i værste fald stoppe hele produktionsflowet.

- Med de her systemer snakker vi ikke pris på den enkelte C-part, vi snakker kundens gevinst ved den samlede forretning, og derfor går vi også gerne ind og er med til at analysere kundens forbrug og flow, så vi får et billede af den samlede økonomi i det, siger direktøren, som vurderer, at der rigtig mange steder ude i industrien er rigtig meget gevinst at hente ved hjælp af de digitaliserede og automatiserede lagersystemer.

- Potentialet for at få de her systemer til at arbejde ude i industrien er enormt, og vil en kunde holde fast i en befæstelse fra en tredjehånds leverandør, så kører vi blot den part ind i vores system, siger Anders Gram Simonsen, som vurderer, at også selve opfyldningen og den interne transport af en kundes C-parts er på vej til at blive automatiseret.

- Om fem-seks år kører der en transportrobot rundt i virksomheden og håndterer de her ting, og det bliver så en robot, som Würth Industri køber sig tid på, forudser Anders Gram Simonsen.

Würth Industri havde OrsyMat Vending automaterne med på årets HI-messe. Med på messen havde Würth Industri også det nye system OrsyMat XXL, der er et alternativ til en central værktøjsudlevering. OrsyMat XXL er tænkt til at stå i sit eget rum omgivet af reoler, som rummer de forbrugsvarer, som systemet styrer, registrerer og udleverer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web04