23948sdkhjf

HI 2017: Hoyer giver den fuld gas på transmissions-delen

Hoyer er nok efterhånden mest kendt som motorleverandør, men nu skal koncernens transmissions-forretning have et boost.

Det bliver business unit director Peder Mørch, der netop har fejret sit 25 års jubilæum i virksomheden, som kommer til at stå i spidsen for en helt ny skandinavisk organisation inden for Hoyers transmissions-ben.

- Transmissioner har der ikke været så meget fokus på hos Hoyer. Det har været et produkt, vi har haft, og vi har været en del af markedet i mange år, men det er på motorer, der har været den store vækst, fortæller Peder Mørch.

Fokusområdet bliver som hidtil Skandinavien, men salgsstyrken vil få ekstra slagkraft.

- De sælgere som sidder i transmission bliver rene transmissions-sælgere i stedet for at være både motor og transmission. Og så får vi produktspecialister. Vi ved som udgangspunkt alle sammen alt om transmissioner, men nogen bliver deciderede specialister på kæder, gear og remme. Så når en ekstern sælger får lidt mere end en standardopgave, så har vi en produktspecialist, som man kan bearbejde det her sammen med, forklarer Peder Mørch.

På HI-messen var det netop inden for transmissions-området, at Hoyer havde lidt nyt med til kunderne i form af et nyt program af snekkegear.

- Vi har vores nye gear, som selvfølgelig kommer til at hedde Hoyer Gear. I løbet af vinteren bliver det lagt på lager, så vi er klar til salg senest 1. januar, lyder det fra Peder Mørch.

- Det vil sige, at vi har både vores eget gear og vores italienske gear fra Rossi, som vi har handlet med i mere end 30 år. Vores nye gear køber vi sammen med en samarbejdspartner, der har brugt gearene i mere end 10 år, så vi ved allerede, at det er et gennemtestet gear i god kvalitet, fortsætter han.

Metal Supply fangede Peder Mørch onsdag eftermiddag efter en særdeles travl dag på Hoyers stand.

- I dag har der virkelig været pres på standen, og vi har ikke haft et roligt øjeblik, selv om vi har været flere medarbejdere end på messens første dag, fortæller han.

Hoyer har været med på messen de seneste par gange efter, at man i 2013 vendte tilbage efter en pause. Peder Mørch har dog ikke nogen målbare forventninger til årets HI-messe.

- Det primære med de her messer er at have det godt med vores kunder. Det er ikke mange nye leads, der kommer, men der kommer da nogle spændende projektopgaver ind, fortæller han.

Artiklen er en del af temaet HI 2017.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065