Ny strategi giver nye muligheder på kinesisk marked
Coloplast har for alvor fået fat i det kinesiske marked, efter de har ændret lidt på strategien i udbredelsen af deres produkter til sårpleje. Det skriver Jyllands-Posten.
- Vi har haft en periode, hvor vores sårplejeforretning har vist svag vækst, hvorfor vi har været nødt til at ændre vores strategi. Det begynder nu at virke, og derfor har vi et meget bedre vækstmomentum, end vi havde for bare et år siden, siger Lars Rasmussen, adm. direktør i Coloplast til avisen.
Væksten for tredje kvartal i selskabets forskudte regnskabsår landede på 14 procent, noget bedre end de 10 procent, som året indtil da havde kastet af sig.
- Vi vokser 8 pct. i kvartalet i et marked, der vokser ca. det halve. Det er jeg egentlig meget godt tilfreds med, siger Coloplast-chefen.
I andet kvartal nåede virksomheden en omsætning på 3.9 milliarder.