23948sdkhjf

Grundfos bliver OL-sponsor

Pumpekoncernen tegner kontrakt med Team Danmark for at bruge De olympiske Lege som afsæt for international markedsføring og intern motivering
<i>Pumpekoncernen tegner kontrakt med Team Danmark for at bruge De olympiske Lege som afsæt for international markedsføring og intern motivering</i>

Pumpekoncernen Grundfos i Bjerringbro føjer sig nu til kredsen af hoved-sponsorer for Team Danmark. Det sker som led i en større satsning på OL i Athen 2004. Aftalen løber i første omgang til udgangen af 2004, men med mulighed for efterfølgende forlængelse.

Virksomheden har længe været på udkig efter et sponsorat med mere internationalt tilsnit, end støtten til den lokale håndboldklub Bjerringbro FH rummer mulighed for. Med Team Danmark-aftalen har pumpekoncernen taget et skridt ud i den internationale sportsarena- og samtidig vil danske eliteidrætsfolk indgå som ikoner i markedsføringen af virksomhedens produkter:

- Tanken er, at Grundfos i foråret 2004 vil køre en større kampagne på markeder i Europa og Asien med OL som tema. Kunderne vil blive inviteret til at konkurrere i forskellige discipliner – og vinderne inviteres med til Athen i august 2004. siger direktør Kim Klastrup, der har ansvaret for Branding og Global Marketing i koncernen.

Det er tanken at nogle af de danske OL-deltagere i Athen samt tidligere medaljevindere skal optræde i Grundfos kampagnen. På den måde kan de danske sportsfolk være med til at levendegøre ambitionen om altid at gå efter toppræstationer. En tankegang OL-deltagerne deler med pumpevirksomheden – og derfor vil udsagnene fra aktive sportsfolk være med til at sælge budskabet fra Grundfos om at ansvarlighed, fremsynethed og innovation er integreret i Grundfos-pumperne.

Samtidig med at markedsføringskampagnen ruller ud på mange af de store markeder, vil Grundfos også introducere en større intern kampagne, hvor medarbejderne i koncernen kan konkurrere i forskellige discipliner hen over foråret 2004.

Formålet med den interne kampagne er at skabe yderligere entusiasme og ejerskab for virksomhedens kerneværdier blandt de 11.000 medarbejdere. Derfor vil den interne konkurrence også have relation til begreberne: Be responsible – Think ahead & Innovate, de tre grundlæggende værdiudsagn i virksomhedsfilosofien.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062