23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Efterlyser mere målrettede uddannelser

De tekniske og merkantile erhvervsuddannelser skal målrettes de enkelte brancher, viser ny undersøgelse lavet af AluCluster.

Ledere og medarbejdere i aluminiumindustrien ønsker, at de tekniske- og merkantile uddannelsesinstitutioner fremadrettet fokuserer mere på de personlige egenskaber i undervisningen. Både når det gælder den faglige erhvervsuddannelse og i efteruddannelsessystemet.

Det er det foreløbige resultat af et kompetenceudviklingsprojekt som Viden- og Teknologicentret AluCluster gennemfører i samarbejde med en række virksomheder og videns- og undervisningsinstitutioner. Projektresultaterne præsenteres ved en konference på Hotel Trinity i Snoghøj ved Fredericia den 15. juni. Her deltager blandt andet repræsentanter fra aluminium- og uddannelsesbranchen.

Vil kende sjælen i aluminium

- Fokuseringen på det faglige element i uddannelserne er tilfredsstillende. Det vi efterlyser, er, at undervisningen tilpasses til den kultur, der findes i de enkelte brancher. De personlige egenskaber, der er vigtige for aluminiumindustrien er nødvendigvis ikke de samme inden for byggebranchen, siger projektleder Hans Lindholm, AluCluster.

- Resultaterne viser, at medarbejderne ønsker at forstå de overordnede sammenhænge i en virksomhed, indgå i nye samarbejdsrelationer og have en indgående viden om de materialer de arbejder med. De vil kende ”sjælen” i aluminium, fastslår Hans Lindholm.

Kompetenceudviklingsprojektet er støttet af Den europæiske Socialfond, Erhvervs- og Byggestyrelsen samt Vækstforum i Region Syddanmark. I projektet deltager en række større og mindre aluminiumsforarbejdende virksomheder og uddannelsesinstitutioner.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02