Den samlede omsætning endte på 77,4 mio. kr. hvilket svarer til en tilbagegang på 30 % sammenlignet med 111,3 mio. kr. i 2008.
Samtidig endte resultat før skat med et underskud på 9,0 mio. kr. mod et plus på 1,1 mio. kr. i 2008.
- 2009 var som forventet et afsætningsmæssigt vanskeligt år, men takket være kraftig fokus på især omkostninger og effektiviseringer blev der allerede i andet halvår skabt balance i tingene, udtaler administrerende direktør og ejer Hans Hellstrøm Henningsen og fortsætter:
- På trods af krisens alvor har vi holdt fast i vores sunde fornuft og udnyttet tiden til at fremskynde og gennemføre mange strategiske ændringer i hele vores organisation globalt – ændringer som var planlagt og ville være kommet alligevel – men som nu virkede rigtigt at få gennemført lidt tidligere. Eksempler på dette har været større omlægninger i vores produktions- og distributionskoncept og metoder, samt videreudvikling af vores global key account management setup.
- Netop den sunde fornuft og troen på vores forretning og langsigtede strategi har bidraget positivt til, at især 2010 tegner lyst og atter viser flot indtjening allerede i første kvartal. Vi er i dag en virksomhed som er meget mere LEAN og effektivt drevet, betydeligt mere kundeorienteret og med en deraf følgende vindermentalitet – nu er det målrettethed og viljen til sejr, som er mantraet. Vi kan tydeligt mærke, at blandt andet vores fokus og vedholdenhed i kontakt til nye og eksisterende kunder internationalt bærer frugt. Overordnet er vi fortsat med at tage markedsandele, og det, kombineret med lidt gunstigere markedsvilkår i blandt andet Automotive, er grunden til den betydeligt pænere afsætning, som alene i 1Q/09 til 1Q/10 er steget med 42 %, slutter Hans Hellstrøm Henningsen.
