23948sdkhjf

Ny organisationsstruktur i Satair

Den danske leverandør af reservedele til flyindustrien vil strømline organisationen og komme tættere på kunderne.
Hidtil har Satair arbejdet i en divisionsopdelt struktur med de to separate afdelinger; OEM og Aftermarket. Det laves der i fremtiden om på, og i stedet etablerer man tre globale funktioner; Global Supply Chain, Global Sales og Global Marketing.

Som en del af omstruktureringerne har man blandt andet implementeret ERP-systemet SAP i hele den globale organisation. Dette er sket for dels at imødekomme kundernes stigende efterspørgsel efter mere avancerede supply chain-løsninger og dels for mere effektivt at kunne operere som en virksomhed.

- Kunder og leverandører forventer mere af os, og vi har derfor behov for at organisere virksomheden, så vi er endnu tættere på kunderne og kan efterkomme deres ønsker om integrerede serviceløsninger. Samtidig skal vi drive virksomheden mere effektivt. Vi har derfor behov for ensartede strategier og processer samt en struktur, hvor vi kan opnå synergier på tværs af organisationen. Vores SAP-platform, den nye organisationsstruktur og de tætte relationer til vores kunder og leverandører, danner et godt grundlag for solid vækst i fremtiden, siger CEO John Stær.

Han vil også i fremtiden stå i spidsen for Satair, og udover ham udgøres direktionen fortsat af CFO Michael Højgaard og COO Morten Olsen. Global Supply Chain vil blive ledet af Mikkel Bardram, Global Marketing af Steen Karsbo, mens Morten Olsen vil have ansvaret for Global Sales.

Kilde: Københavns Fondsbørs

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156