Industrivirksomheder skal være mere innovative, for det er noget der styrker salget. Sådan skriver Erhvervsbladet i dag, der har talt med Dansk Industri.
Amerikanske undersøgelser peger på, at 33 pct. af industrivirksomhedernes omsætning kommer fra 3-5 år gamle produkter. Det tal er i dag øget til 50 pct. og det er en tendens, der også gør sig gældende i herhjemme ifølge Dansk Industri.
Derfor har omkring 50 jern- og metalvirksomheder deltaget i projektet ”Intelligent Jern” i håb om at få hjælp til at udvikle nye produkter og forretningsprocesser.
IT er et generelt indsatsområde, påpeger chefkonsulent John Sarborg, DI, som er projektleder på projektet Intelligent Jern til avisen.
- It-service hører med i produktudviklingen. Det får større og større betydning for kundeloyaliteten, hvis kunder for eksempel kan gå ind på nettet og opdatere deres produkter, siger John Sarborg videre.
Dansk Industri, ITEK og Provinsindustriens Arbejdsgiverforening står bag med Delta som underleverandør på innovationstjekkene i virksomhederne, oplyser avisen.