Hartmanns nettoomsætning voksede i 2005 til 1.569 millioner kr., en fremgang på 3% i forhold til 2004 og 50 millioner kr. over koncernens offentliggjorte forventninger.
Hartmann vendte samtidig det primære resultat fra et underskud i 2004 på 124 millioner kr. til et overskud på 45 millioner kr. i 2005. Når der for 2004 ses bort fra hensættelse til Fokuseringsplan samt goodwill-nedskrivning i Nordamerika med samlet 106 millioner kr., er der tale om en resultatforbedring på 63 mio. kr., hvilket er på niveau med forventningerne.
Koncernens overskudgrad kan dermed opgøres til 3% mod -8% i 2004. Udviklingen i energipriser og valuta har påvirket koncernen negativt med ca. 30 millioner kr. i forhold til 2004. Nettoresultatet blev et overskud på 27 mio. kr., hvilket er ca. 6 mio. kr. over de offentliggjorte forventninger.
Ses der på divisionen for industriemballage var stagnerende nettotilgang af kunder hovedårsagen til, at omsætningen i Industriemballage blev reduceret med 4% i 2005. Sammen med stigende produktions- og kapacitetsomkostninger er dette årsagen til den utilfredsstillende udvikling i divisionen, hvor det primære resultat
faldt fra 38 millioner kr. i 2004 til 20 millioner kr. i 2005.
I 2006 forventes nettoomsætning at blive på niveau med 2005, hvilket vil betyde en nettoomsætning på 1.600-1.650 millioner kr.
Kilde: Årsrapport 2005, Brødrene Hartmann.