Delta udfører i øjeblikket et innovationstjek for ITEK og Provinsindustriens Arbejdsgiverforening som led i projekt "Intelligent Jern", hvor der blandt andet sættes fokus på innovation, salg og markedsføring i små- og mellemstore virksomheder.
Indtil nu har Delta været på besøg hos 23 ud af i alt 50 små- og mellemstore virksomheder inden for jern- og maskinindustrien, og resultatet viser, at innovationen langt fra sættes i centrum. Der skal en ske en omsiggribende ændring i virksomhedernes forståelse af innovationens betydning for virksomhedens udvikling, for som det ser ud i øjeblikket, drives innovationen typisk af kundernes problemer.
Men det er ikke kun innovationen, der forbigås. Også aktiviteter inden for salg og marketing halter efter. Undersøgelsen viser, at en stor del af salget først sker, når kunderne ringer, mens virksomhederne ikke får omsat produkternes egenskaber til nogle faktuelle data, der kan benyttes til markedsføring, fremgår det af gårsdagens udgave af ErhvervsBladet.