- 2008 er karakteriseret ved, at vi stort set ikke havde nogen svage punkter. I lokale valutaer har vi haft tocifrede vækstrater i samtlige markeder undtagen Japan. Det marked har været hårdt ramt, og legetøjssalget er faldet 5 %, så her har vi kun haft etcifret vækst, forklarer koncerndirektør i Lego, Mads Nipper, til EPN.
Han har dog ikke nogen entydig forklaring på, hvorfor 2008 har været så stor en succes for den danske legetøjsproducent på trods af finanskrisen. Han antager dog, at legetøj til børnene er blandt de sidste steder, forbrugerne ønsker at spare, og samtidig har krisen måske fået folk til at satse mere på legetøj, hvor de ved, at kvaliteten er i orden.
Mads Nipper vil endnu ikke komme med konkrete tal for omsætning og overskud i 2008, men til gengæld tror han på, at de gode tendenser fortsætter i 2009. Han formoder, at Lego allerde nu ville have mærket en vigende interesse fra forbrugerne, hvis de havde ændret deres legetøjsindkøb som følge af krisen.