23948sdkhjf

Intertek skal korrosionsovervåge Københavns Metro

Intertek har fået tildelt en ny kontrakt om levering af korrosionsovervågning til udvidelsen af Københavns Metro.
I henhold til kontrakten skal Interteks team designe, levere, installere og indkøre et system, der kan overvåge korrosion og vagabonderende strøm til Nordhavn, metroens nordlige udvidelse. Systemet leverer vitale korrosionsdata, som gør det muligt at udføre prædiktiv modellering af levetid.

Det nye arbejde på Nordhavn er en videreførelse af det system, Intertek leverede i metroudvidelsen Cityringen, som er et af Europas største byggeprojekter til undergrundstog. Cityringen er en ny strækning i Københavns Metro, som efter planen skal være færdig i 2019, med planlagt åbning af Nordhavn-udvidelsen det efterfølgende år.

Interteks korrosionsteam vil integrere en række prober, sensorer og måleinstrumenter fire steder på den nye strækning sammen med den netværks- og styresoftware, der skal understøtte sensorerne. Efter at installationen er udført, styres systemet fra metroens kontrolcenter.

Tom Gooderham, der er business manager for instrumentering hos Interteks afdeling for produktions- og integritetssikring, siger:

- Vores sensorer er designet til at levere information om korrosionstilstand, korrosionshastighed og vagabonderende strøm med det formål at spore eventuel materialeforringelse i den nye infrastruktur, hvilket i sidste ende hjælper operatører med at vedligeholde netværket mange årtier frem.

Når Cityringen står færdig, vil den udbygge Københavns eksisterende metronetværk med 17 stationer og vil omfatte et automatiseret 24-timers førerløst driftssystem. Nordhavn-udvidelsen vil udvide metroen til byens nordlige del, hvor et byggeprojekt, der omfatter bolig og erhverv med plads til 40.000 mennesker, er under opførelse. Det estimeres, at Københavns Metro fra 2025 vil transportere 130 millioner passagerer om året.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172