23948sdkhjf

Grundfos vil vokse uden for pumpe-segmentet

En stor del af fremtidens vækst hos Bjerringbro-virksomheden skal komme fra andre produkter end pumper.
”Et historisk skifte”. Sådan betegner koncernchef Carsten Bjerg Grundfos’ strategi for tiden frem til 2025. Til den tid er det målet, at koncernen skal have 75.000 ansatte og en omsætning, der er adskillige milliarder større end i dag. Bemærkelsesværdigt er det, at målet er at hente en tredjedel af omsætningen fra andre produkter end pumper. Dermed bevæger den midtjyske koncern, der ellers har været synonym med pumper, sig ind på helt nye markeder. Det skriver EPN.

- Vi breder os for første gang ud over pumpebranchen, men det vil nok være lidt i relation til vand og væsker, siger Carsten Bjerg til EPN.

Han forklarer, at det først og fremmest er grøn teknologi, der skal danne baggrunden for væksten, og at der generelt vil være mange penge at tjene inden for miljøområdet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125