Spørger man Jørgen Mads Clausen selv, så er han ikke i tvivl om, at Danfoss har potentialet til en tredobling på 12 år. Det kommer til at betyde en omsætning på ca. 100 mia. kr. og 100.000 medarbejdere. Han er heller ikke i tvivl om, at det nye ledelses-team med kommende koncerndirektør Niels Bjørn Christiansen i spidsen vil kunne løfte opgaven. En af nøglerne til den store vækst vil blive det kinesiske marked. Det skriver JydskeVestkysten.
– Vi kom for sent på det amerikanske marked, men vi har lært af det. I Kina er vi allerede etablerede og vil være med fra dag et. Vores værdier er nået ud i alle hjørner af vores globale virksomhed. Ingen chef er i tvivl om, hvad lederskab er. Vi behøver ikke kontrollere og tjekke. Organisationen finder selv på det næste, der skal ske, sagde Jørgen Mads Clausen ved sin 60 års fødselsdag i Danfoss Universe.
Ifølge Jørgen Mads Clausen er fordelene ved det kinesiske marked, at det er større end EU og USA tilsammen, ligesom Kina er sprogligt og kulturmæssigt mere ensartet end de vestlige markeder.