Grundfos leverer for millioner til OL
De kinesiske OL-arrangører har foretrukket danske pumper, og det har sikret Bjerringbro-virksomheden ordrer til et tocifret millionbeløb før OL.
- Selvfølgelig har det en stor PR-værdi og ikke mindst en stor prestigeværdi for Grundfos, at vore pumper er blevet foretrukket af de kinesiske ingeniører, som har været rådgiver på de forskellige installationer og anlæg. Ikke bare på det kinesiske marked, men globalt. Det er også et kvalitetsstempel for Grundfos, udtaler Kim Klastrup, direktør for corporate branding hos Grundfos, til Børsen.
Bemærkelsesværdigt er det også, at Grundfos blandt andet har kæmpet med den kinesiske pumpeproducent Nangfeng om ordrerne. Nangfeng er nemlig officiel materialesponsor ved OL. Alligevel har kineserne foretrukket de danske pumper, som er overlegne, hvad angår kvalitet og miljøvenlighed. Kontrakterne er indgået på almindelige markedsvilkår og har en værdi for Grundfos på ca. 10 mio. kr.