23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Succesfuld akademiker-kampagne

Seks måneder før akademikerkampagnen udløber, kan det allerede konstateres, at indsatsen har været en succes. 1.500 akademikere er kommet i arbejde som følge af kampagnen, hvilket ligger langt over målsætningen.

Succesfuld akademikerkampagne



Flere akademikere er kommet i arbejde i løbet af de seneste seks måneder. Årsagen skal findes i den indsats, der er gjort via Akademikerkampagnen. 1.500 akademikere er kommet ud af arbejdsløshedskøen og ind på arbejdsmarkedet. Dette antal ligger langt over det, man forventede inden kampagnen gik i gang, idet målsætningen lød på 1.000 ledige akademikere i job inden december 2005.

- Vi skønner, at kampagnen har bidraget med mindst 1.500 job, og vi kan se, at langt de fleste akademikere er blevet ansat i de små- og mellemstore virksomheder. Det bekræfter os i, at vi har været ude og skabe nogle job, som ellers ikke ville være oprettet, siger Jens Mølbach, sekretariatschef i Akademikernes Centralorganisation (AC) til Berlingske Business.

Et af de midler, der har givet pote, er muligheden for virksomheden for at ansætte akademikeren med løntilskud fra staten i en afgrænset periode. Dette gør sig gældende for op mod 60 procent af ansættelserne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094