23948sdkhjf

Bila styrker serviceforretningen i Norge

Den nordvestjyske automationsvirksomhed har etableret sig med eget værksted i Norge.
Med sin nye serviceafdeling i Norge vil Bila sikre øget nærhed til kunderne og kortere responstid.

Afdelingen ligger i Dokka cirka 1½ time nord for Oslo, og den er i første omgang bemandet af Emil Larsen, der er automatikfagtekniker og maskinmester.

- Siden september har jeg været på servicebesøg hos mange af vores mere end 20 eksisterende norske kunder, hvor jeg blandt andet kommer i faste intervaller for at fejlfinde og optimere deres produktioner, siger han.

På servicesiden spænder Bilas kundekreds i Norge blandt andet over havbrug og lakseopdræt, isoleringsfabrikker, kyllingefabrikker og metalvareproducenter. Dermed frygter virksomheden heller ikke, at krisen i offshorebranchen kommer til at sætte en kæp i hjulet på satsningen i Norge.

- Vi har jo en kundeskare, som er bredt funderet inden for laks og traditionel industri, fødevarevirksomheder, ståindustri og så videre. I et eller andet omfang er hele Norge selvfølgelig baseret på olie, men fisk og den slags er ikke, og vores primære kunde laver for eksempel bolte til sværindustrien, siger service manager Kim R. Andersen.

Han ser generelt store fordele i at være fysisk til stede på det norske marked.

- Der ligger et enormt servicepotentiale hos norske produktionsvirksomheder for at stabilisere og optimere deres produktioner - og ikke mindst i at pleje vores nuværende norske kunder endnu bedre, forklarer han.

- Vi får norsk telefonnummer og så videre, og vi kan også bedre klare de norske toldrestriktioner. I og med at vi får en mand deroppe, bliver udrykkertiden og sprogbarrieren også mindre. Vi vil ikke blot være et skandinavisk og udenlandsk firma for nordmændene, slutter Kim R. Andersen.
Læs mere om: Bila
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078