23948sdkhjf

Metalgrossister: Unikke strategier øger overskud

Med hver sin styrke som motor forbedrede de fem danske metalgrossister alle indtjeningen i 2014/2015.
Mængden af kobber, messing og aluminium, som metalgrossisterne ekspederer, er steget det seneste år. Lunere vinde over den brede europæiske industri er en af årsagerne. Men når alle fem aktører i den danske metalgrossistbranche øgede bundlinjen i seneste regnskabsår, skyldes det, ifølge branchens direktører, vellykkede strategier og forretningsmodeller, der adskiller grossisterne fra hinanden.

Læs anden del af brancheanalysen: Metalgrossisterne sender magten ud til medarbejderne

- Vi har masser af konkurrenter. Men det er ikke noget, vi bruger ret meget energi på, fordi vi oplever, at den måde, vi gør tingene på, fungerer godt for vores kunder, siger Mikael Lynfort, der er administrerende direktør hos A/S Metalcentret.

Se metalgrossisternes nøgletal her

Lignende meldinger kommer fra de andre direktører. Og overordnet går strømningerne grossistbranchens vej, mener direktør for Alumeco-gruppen Jan Berthel.

- Grossistens rolle kunne være blevet udvandet. I stedet begynder den at give mere og mere mening. Vi overtager arbejdskapital for kunderne, og de kan fokusere på deres egen forretning, siger Alumeco-bossen.

Læs hele brancheanalysen hos Jern & Maskinindustrien: Metalgrossisterne tjener flere penge


Se alle branchens nøgletal her

Analysen indeholder interviews/nøgletal for følgende aktører:

• Alumeco A/S
• Manner Metal A/S
• Metalcenter Danmark A/S
• A/S Metalcentret
• Metalservice Horsens A/S


Artiklen er en del af temaet Brancheanalyse.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094