23948sdkhjf

Ny fuldautomatisk teknik kræver tilvænning

J-coating A/S har skabt fremgang med en fuldautomatisk Wagner SuperCube-malerkabine. Det nye udstyr har krævet lidt tilvænning.
Tilbage i juli 2014 blev en fuldautomatisk Wagner SuperCube-malerkabine installeret hos overfladebehandlings-virksomheden J-coating A/S i Aalestrup, men det har krævet tilvænning for medarbejderne at blive fortrolige med den nye teknik og ikke mindst de nye arbejdsgange, der i sidste ende er altafgørende for, om det er en overskudsgivende forretning.

”Vi er nået langt, men vi har stadig fokus på at optimere arbejdsgange og uddelegere opgaverne bedste muligt, så nogle hele tiden sørger for at hænge elementer op, imens andre betjener pulverlakeringsanlægget og resten pakker de færdige elementer,” siger produktionsdirektør hos J-coating Niels Jønsson.

J-coating A/S, der har været præget af fremgang de seneste måneder, hvor virksomheden har fået nye medejere, en ny professionel bestyrelse og en ny administrerende direktør, som har sat fokus på at udnytte pulverlakeringsanlægget optimalt i tæt samarbejde med medarbejderne.

I dag er der travlhed og høj produktivitet, fordi medarbejdere hele tiden er forkant med at ophænge jern-, stål- og aluminiumselementer, der bliver ført ind i den ene ende af anlægget og kommer ud igen i den anden ende, hvor de er pulverlakeret, hærdet og klar til pakning.

”Det koster mange penge at holde anlægget i gang, så der er rigtig meget at hente ved nøje at planlægge produktionen og hele tiden forsøge at optimere arbejdsgangene, så der er så mange elementer ophængt som muligt og igennem maskinen,” siger administrerende direktør Peter Frederiksen.

På trods af fuldautomatiseringen af pulvermalearbejdet, så er effektivitets- og indtjeningsgraden meget afhængig af medarbejdernes overblik og evner til at benytte pulverlakeringsanlægget på bedste vis, og det har taget tid for dem at blive fortrolige med de nye arbejdsgange og metoder:

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.469