De store fiskefartøjer tjener penge i øjeblikket. Fiskepriserne er høje, og der er masser af efterspørgsel. Det betyder, at fiskeriet er en pengestærk branche, der investerer både i nybygninger, ombygninger og reparationer.
- Specialfartøjer og herunder pelagiske fiskerifartøjer er et af de områder, hvor man helt klart ser en vækst, og hvor de danske værfter er utroligt konkurrencedygtige, siger Jenny N. Braat, administrerende direktør hos brancheforeningen Danske Maritime.
Læs brancheanalyse hos Jern & Maskinindustrien:
Analysen indeholder interviews/nøgletal for følgende aktører:
• Assens Skibsværft A/S
• Danish Yachts A/S
• Esbjerg Shipyard A/S
• Fayard A/S
• Faaborg Værft A/S
• A/S Grenaa Skibsværft
• Hirtshals Yard A/S
• A/S Hvide Sande Skibs- og Baadebyggeri
• Karstensens Skibsværft (KDK Holding ApS)
• Marstal Værft A/S
• Orskov Yard A/S
• Petersen & Sørensen Motorværksted A/S
• Søby Værft A/S
• Tuco Marine Group
Offshore-nedtur presser danske værfter
Se alle branchens nøgletal herAnalysen indeholder interviews/nøgletal for følgende aktører:
• Assens Skibsværft A/S
• Danish Yachts A/S
• Esbjerg Shipyard A/S
• Fayard A/S
• Faaborg Værft A/S
• A/S Grenaa Skibsværft
• Hirtshals Yard A/S
• A/S Hvide Sande Skibs- og Baadebyggeri
• Karstensens Skibsværft (KDK Holding ApS)
• Marstal Værft A/S
• Orskov Yard A/S
• Petersen & Sørensen Motorværksted A/S
• Søby Værft A/S
• Tuco Marine Group