23948sdkhjf

Danske slamsugere indtager USA

J. Hvidtved Larsen i Silkeborg har arbejdet hårdt for at komme ind på det amerikanske marked. Nu bærer det frugt
Slamsugervirksomheden J. Hvidtved Larsen har brugt to års støttet salgsarbejde for at nå ud på det amerikanske marked. Et marked, der kan fordoble salget, siger direktøren.

Med en kombination af støttet salgsarbejde, overlegen teknologi og vandmangel i USA, er forholdene lige nu gunstige, hvilket giver udsigt til dansk eksport på cirka 400 mio. kr. Det skriver Børsen.

Silkeborg-virksomheden sælger nu til de største kloakvirksomheder i USA, fortæller direktør Brian Stage til Børsen. Indtil videre er der solgt syv slamsugere, til en pris på knap 4 mio. kr. stykket, men direktøren tror på, at markedet i USA kan blive lige så stort som de øvrige 30 internationale markeder, virksomheden opererer på i dag, tilsammen.

Direktøren forventer, at det nye marked kan fordoble omsætningen, som i år ligger lige under 400 mio. kr., og det vil skabe arbejdspladser i Silkeborg.

Virksomheden fik for to år siden 6,3 mio. kr. i støtte af Markedsmodningsfonden. Pengene blev brugt til at bygge to demo-slamsugere og låne dem ud til potentielle kunder i USA i en prøveperiode, mens man tilpassede bilerne til de amerikanske krav.

- Det fjernede en stor barriere for overhovedet at komme i gang. Nok er vi en mellemstor virksomhed, men så store er vi heller ikke, så støtten har været med til at kickstarte vores entré på det amerikanske marked, som nu skaber skattekroner, arbejdspladser og velfærd i Danmark, siger Brian Stage til Børsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094