23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lego satser på Østeuropa i 2008

Mens salget på mere traditionelle markeder som USA og Tyskland stagnerer, venter Lego et sandt boom i salget af legetøj i Østeuropa.

De nye markeder bliver stadig vigtigere for Lego, hvis ambitionerne om fortsat vækst skal imødekommes, og derfor kan det faktum, at 2007 har været et særdeles godt år i Rusland og Østeuropa få smilene frem i Billund. Det skriver EPN.

- Østeuropa er en af de helt store succeshistorier i år, og det ser ud til, at det har været et fantastisk år. Vi kan mærke, at levestandarden og købekraften stiger i regionen, og det giver gode vilkår for et legetøj som LEGO, udtaler Mads Nipper, koncerndirektør i LEGO, til EPN.

Også i fremtiden regner han med, at Østeuropa bliver en af de bærende kræfter i koncernens vækst. I de kommende år regner han med vækstrater på den gode side af 10 % i østlandene.

Generelt tror koncernchefen dog kun på en moderat vækst i 2008 – en udmelding der især begrundes i den svage dollarkurs samt stigende priser på råvarer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|instance-web01