23948sdkhjf

Messe er en oplagt kampagneplatform

HI13 er mødested for mange forskellige aktører og interesser, der vil gøre opmærksom på alt lige fra attraktive lokale erhvervsvilkår til deres evner til at skaffe folk i arbejde.
Det er ikke kun de traditionelle leverandører og producenter til industrien, er udstiler på norden største industrimesse. Også flere interesseorganisationer, beskæftigelsesregioner og en enkelt kommune er til stede med en stand, fordi HI13 er en unik mulighed for at gøre opmærksom på sig selv eller en aktuel kampagne og samtidig få folk i tale.

Det forklarer erhvervschef i Sorø Kommune, Niels-Henrik Glisbjerg, som sammen med en kollega repræsenterer den midtsjællandske kommunes erhvervsudvikling i de fire dage messen varer.

"Vi har booket et stand, fordi vi vil gøre opmærksom på, at der ligger en spændende erhvervskommune midt på Sjælland med blot 45 min. transport til Odense og København", fortæller han.

Opkvalificering og rotation

Også landets fire beskæftigelsesregioner er til stede med to fælles stande med hvert sit emne. Tovholder på standene er Beskæftigelsesregion Syddanmark, som i samarbejde med de tre øvrige bekæftigelsesregioner, Arbejdsmarkedsstyrelsen og A-kasserne i 3F, Dansk Metal, Dana og HK primært vil slå et slag for flere voksenlærlinge og mere jobrotation i industrien.

"Det er første gang, vi gør det her, og det er et forsøg på ar møde virksomhederne på en anden måde end den gængse. Vi håber på at kunne overbevise virksomhederne om, at de dels skal ansætte flere voksenlærlinge, fordi alle prognoser peger på, at der inden for få år vil mangle kvalificeret arbejdskraft. Og dels at de med fordel kan benytte jobrotationsordningen til at opkvalificere deres nuværende medarbejdere", siger Michael Langkilde, fuldmægtig i Beskæftigelsesregion Syddanmark.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078