40 procent af de adspurgte kunder valgte at deltage i undersøgelsen.
- Vi er glade for, at så mange kunder og samarbejdspartnere har givet deres input. Vi tager resultaterne og de mange konstruktive forslag og kommentarer til os og ser frem til en fortsat god dialog om at finde løsninger fremadrettet, understreger vicedirektør hos EKF, Søren Møller.
Kunderne fremhæver i undersøgelsen EKF som en troværdig og pålidelig samarbejdspartner og som en kundeorienteret og resultatskabende finansiel virksomhed. Særligt EKFs rådgivere og løsninger scorer topkarakterer.
- Som en organisation, der rådgiver og hjælper danske eksportører, er det sådan et resultat vi håber på og arbejder for hver eneste dag, siger Søren Møller.
Kunderne er prisbevidsteÉt område scorer dog under det generelle niveau, nemlig prisen på EKFs ydelser.
- Vi er glade for, at danske eksportører er prisbevidste. Det er vi også. EKF yder jo ofte et tillægsprodukt, der fjerner ekstraordinære risici, og det koster lidt ekstra, men det tror jeg nu godt vores kunder forstår. I øvrigt fastsætter vi vores priser på markedsvilkår for ikke at konkurrere med det private marked, fortæller Søren Møller.