23948sdkhjf

Heco Filtration etablerer sig i Holland

Filterproducenten fra Hedensted etablerer sig uden for landets grænser. Holland bliver første marked med selvstændig afdeling.
Heco Filtration har hidtil ageret på eksportmarkedet via forhandlere, men kunderne i Holland vil fremover blive serviceret direkte af virksomhedens egne folk. Svend K. Andersen, administrerende direktør, siger om tiltaget:

- Tiden er moden til at tage skridtet. Vi har en tæt sparring med vores forhandlere ude i verden og investerer meget i dem. Både via sambesøg hos kunder og seminarer. På visse markeder mener vi dog, at vi kan få en bedre dialog med slutkunden ved selv at varetage kontakten. Det gælder for eksempel i Holland, siger han og tilføjer, at beslutningen også er en konsekvens af et øget internt fokus på rådgivning. Især fødevareindustriens udfordringer med stadig stigende krav til dokumentation er et kerneområde:

- De tekniske og regulative procedurer skærpes konstant. Vi vil kende branchens udfordringer til bunds, og det stiller samtidig større krav til kompetencerne hos forhandlerne, forklarer direktøren og uddyber, at man med direkte kontakt til slutbrugeren også kan reagere hurtigere på aktuelle problemstillinger:

- Der bliver et led mindre i processen, og dermed en mere effektiv kommunikation. Netop Holland har en lang tradition for fødevareproduktion, så det er et oplagt sted at starte.

Analyse af markederne
Svend K. Andersen fortæller, at man i de kommende år vil analysere de forskellige markeder i forhold til en yderligere international ekspansion. Han kan dog allerede nu konkludere, at man i fremtiden også får brug for eksterne samarbejdspartnere:

- Der er lande, hvor det ikke vil være rentabelt med en selvstændig enhed. Vi har også flere forhandlere, som gør et forrygende stykke arbejde, og dem skal vi naturligvis holde fast i, siger han og forklarer videre, at man i 2014 kan notere sig pæne vækstrater i udlandet. Især de nordeuropæiske lande fører an, og det vækker glæde:

- Fremgangen kommer nemlig fra markeder, der reelt er væksthæmmede. Det bekræfter os i, at vi gør en forskel for kunderne. Vores filtre er til gavn for deres produktivitet. I Danmark er det mere status quo, men vi mærker positive tendenser fra virksomheder, som også har fokus på eksport. Ligesom os selv, slutter direktøren.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093