23948sdkhjf

Pressemeddelelse fra Reciprotor Engineering A/S

I en pressemeddelelse beretter Reciprotor Engineering A/S om, at virksomheden udvider sit produktsortiment med væskemembranpumpe F 120 med stepmotor.
Den tyske pumpeproducent Rietschle Thomas supplerer nu deres velkendte membranpumpe F120 med en ny model med stepmotor, hvilket åbner op for helt nye anvendelsesmuligheder. Reciprotor Engineering A/S har taget F120 pumpen i sit sortiment og spår den en fremtid især inden for brancher som kemisk industri og medicinalindustrien.

Nøjagtig dosering
Væskemembranpumpen F120 er til dato hovedsagelig kendt som kemikaliedoseringspumpe til vaskerianlæg. Udvidet med den nye stepmotor åbner der sig nu endnu flere anvendelses-muligheder, da doseringsmængden kan reguleres med meget stor nøjagtighed. For eksempel har man inden for kemisk og farmaceutisk industri ofte brug for at kunne dosere selv meget små mængder med meget stor præcision. Det giver væskemembranpumpe F120 med stepmotor nu mulighed for.

I drift døgnet rundt
Væskemembranpumpen F120 er desuden kendetegnet ved sin robuste opbygning, og netop på grund af sin kraftige aksel med støttelejer egner den sig godt til kontinuerlig drift – endda under hård belastning. Den robuste opbygning giver også F120 en lang levetid i forhold til tilsvarende pumpetyper.

Motoren kan reguleres fra 0,2 – 300 omdrejninger/min. Den maksimale kapacitet er 260 ml/min. Og pumpen kan arbejde imod et tryk på 5 bar.

Ventiludformningen gør, at pumpen har en god sugeevne selv ved det laveste omdrejningstal. Membranen er understøttet af en kraftig metalskive, der giver pumpen en meget flad tryk-/kapacitets-karakteristik.

væskemembranpumpe F 120 med stepmotorProduktfordele:

- Egnet til kontinuerlig drift
- Lang levetid
- 0,2 til 300 omdrejninger pr. min.
- Max. Kapacitet 260 ml. pr. minut
- Trykkapacitet op til 5 bar