23948sdkhjf

Hempel slår tilbage mod konkurrenter

Salget af skibsmaling har været nede i en bølgedal hos Hempel de seneste år, men nu bebuder koncernens topchef en offensiv.
Pierre-Yves Jullien, CEO hos Hempel, lægger ikke skjul på, at malings-koncernen har mistet markedsandele til konkurrenterne inden for de sidste år, når det gælder skibsmaling. At koncernen alligevel har formået at fastholde en høj indtjening skyldes en øget satsning inden for industri- og bygningsmaling. Det skriver Børsen.

Men topchefen understreger, at skibsmaling stadig er et vigtigt forretningsområde, og derfor er man nu klar til at gå til modangreb mod konkurrenterne.

- Skibsfarve ligger i vores dna og er et højteknologisk område, der kræver stor viden og stor innovation. Det presser hele organisationen og gør os skarpe. Og vores evner til innovation og produktudvikling i marine breder sig til vores andre sektorer. Og så er marine vigtigt, fordi der stadig kan genereres en acceptabel indtjening. Det er ikke let, men det kan lade sig gøre. Og vi vil
være med, siger Pierre-Yves Jullien til Børsen.

Han har især øjnene rettet mod det koreanske marked, som er verdens næststørste, når det gælder nybygning af skibe, men hvor Hempel har stået svagt. Her har man allerede høstet de første ordrer i form af maling til Mærsks Triple E-skibe.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.379