23948sdkhjf

Grundfos vil booste serviceorganisationen

Bjerringbro-virksomheden er ikke dygtig nok til at sælge tillægsydelser til sine pumper. I de kommende år er målet derfor at flerdoble salget af servicekontrakter.
Det kan være et rigtigt lukrativt forretningsområde at sælge servicepakker til kunderne. Det ved man også hos Grundfos, men hidtil har man ikke været dygtige nok til at sælge serviceydelser sammen med pumperne, indrømmer Gregers Johansen, der er ansvarlig for koncernens serviceorganisation, overfor Børsen.

- Vi kan se, at vores største konkurrenter i stor stil sælger deres store pumper med serviceaftaler, og at de har stor profit på det, mens vi sælger vores mindre pumper til distributører eller grossister, der ikke sælger videre til slutkunden med service. Vi er derfor nødt til at gå direkte til slutkunden med et attraktivt servicetilbud, siger han til avisen.

I dag kommer godt 7 procent af Grundfos’ omsætning fra service-forretningen, men målet er at nå op på 15 procent i 2020. I og med at resten af koncernen også forventes at vokse i perioden, kommer det til at svare til en tre-firedobling af servicesalget.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.587