23948sdkhjf

Pressemeddelelse fra VOKA Industri A/S

I en pressemeddelelse beretter VOKA Industri A/S om det generationsskifte, der er blevet foretaget i virksomheden.
VOKA Industri A/S har pr. 1. oktober 2004 ansat Dan Graugaard-Jensen. I samme forbindelse har Finn og Allan Graugaard-Jensen overdraget den daglige ledelse af VOKA Industri A/S til Alf og Dan Graugaard-Jensen, Finn og Allan Graugaard-Jensen vil dog stadig have deres virke i VOKA Industri A/S.

Alf og Dan Graugaar-Jensen, sønner af Allan Graugaard-Jensen, er 4. generation i den familiejet virksomhed, som oprindelig blev fundlagt som karetmagerværksted i 1918 af Karetmager Thomas Wilhelm Jensen. Senere i 1946 overtog sønnen Arne Graugaard-Jensen virksomheden. Efter Arne Graugaar-Jensens tidlige død i 1969 tog brødrene Finn og Allan Graugaard-Jensen over.

Finn og Allan Graugaard-Jensen har siden hen udviklet virksomheden fra at være karetmagerværksted til karrosserifabrik og til i dag til at være en moderne industrivirksomhed. Virksomheden er i dag primært beskæftiget indenfor metal-industrien, dels som producent af værktøjskasser til blandt andet transportbranchen, og del som underleverandør af bearbejdede pladedele i galvaniseret, rustfri og aluminiumsplader. Ud over at være leverandør af pladedele til transportbranchen, spænder kundegruppen sig vidt, lige maksin- og vindmølleindustrien til køkken- og møbelbranchen.

Selvom en stor del af beskæftigelsen er produktudvikling samt pladebearbejdning af pladedele, har virksomheden stadig aktiviteter indenfor karrosseriopbygning, og arbejder også med indret af varebiler. Det gamle karetmager håndværk er på ingen måde glemt. I øjeblikket er VOKA Industri A/S i gang med en restaurering af en bybus fra 1946. Bussen, som tilhører Sporvejshistorisk Selskab i Odense, er fuldstændig afmonteret, og det gamle karrosseri af træ bliver gennemrestaureret fra ende til anden. Senere bliver bussen igen beklædt med nye plader, som får samme profil som de gamle, så bussen kommer til at fremstå som original.

VOKA Industri A/S fejrer generationsskiftet med en reception på firmaets adresse, fredag d. 26. november 2004, fra kl. 13-17.30.

Kommenter artiklen
Job i fokus