23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Vækst i servicekontrakter hos Flextek

Flextek har gennem de sidste år fokuseret benhårdt på segmentet eftermarkedet. Satsningen har båret frugt, og antallet af indgående servicekontrakter er steget i et pænt tempo.

Når Flextek har solgt, leveret og installeret en spåntagende maskine, tager Eftermarkeds-afdelingen over. Sådan har det været i mange år hos Flextek – omend i en mere ustruktureret form. Men gennem de sidste år er Eftermarkeds-afdelingen blevet formaliseret og tæller i dag 23 medarbejdere. Hovedopgaverne er service, reparation, forebyggende vedligehold og support – døgnet rundt.

Siden maj i fjor har eftermarkedschefen heddet Mikael Milwertz. Han har 27 års erfaring i branchen for maskinleverandører – både som tekniker og leder. Afdelingen bliver ledet ud fra en enkel filosofi.

- Vi opererer ud fra sund fornuft og sætter kunden i centrum. Vi har nogle veluddannede og velforberedte teknikere, som kender kundernes maskiner. De er fokuserede, når de møder op hos kunden, forklarer Mikael Milwertz.

Der har været flot tilgang i antallet af servicekontrakter, og Flextek mærker tydeligt, at kunderne generelt har fået mere at lave.

- Mange af vores kunder har under krisen skåret ned på medarbejderstaben. Nu står de i den situation, at de mangler knowhow med hensyn til reparation og vedligehold på deres maskiner. Den kompetence køber de hos os. Andre kunder opsagde i forbindelse med krisen deres servicekontrakter, og mange af dem er nu vendt tilbage, erfarer Mikael Milwertz.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.188|instance-web01