23948sdkhjf

Vækst i servicekontrakter hos Flextek

Flextek har gennem de sidste år fokuseret benhårdt på segmentet eftermarkedet. Satsningen har båret frugt, og antallet af indgående servicekontrakter er steget i et pænt tempo.
Når Flextek har solgt, leveret og installeret en spåntagende maskine, tager Eftermarkeds-afdelingen over. Sådan har det været i mange år hos Flextek – omend i en mere ustruktureret form. Men gennem de sidste år er Eftermarkeds-afdelingen blevet formaliseret og tæller i dag 23 medarbejdere. Hovedopgaverne er service, reparation, forebyggende vedligehold og support – døgnet rundt.

Siden maj i fjor har eftermarkedschefen heddet Mikael Milwertz. Han har 27 års erfaring i branchen for maskinleverandører – både som tekniker og leder. Afdelingen bliver ledet ud fra en enkel filosofi.

- Vi opererer ud fra sund fornuft og sætter kunden i centrum. Vi har nogle veluddannede og velforberedte teknikere, som kender kundernes maskiner. De er fokuserede, når de møder op hos kunden, forklarer Mikael Milwertz.

Der har været flot tilgang i antallet af servicekontrakter, og Flextek mærker tydeligt, at kunderne generelt har fået mere at lave.

- Mange af vores kunder har under krisen skåret ned på medarbejderstaben. Nu står de i den situation, at de mangler knowhow med hensyn til reparation og vedligehold på deres maskiner. Den kompetence køber de hos os. Andre kunder opsagde i forbindelse med krisen deres servicekontrakter, og mange af dem er nu vendt tilbage, erfarer Mikael Milwertz.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109