23948sdkhjf

Ib Andresen Industri i strategisk samarbejde

Underleverandøren vil fortsætte sit samarbejde med Arm-Tec fra Øresunds-tunnelen og levere opgaver til Femern tunnelen.
Ved bygningen af Øresundsforbindelsen blev det patenterede rammesystem til fastgørelse og fiksering af armering første gang benyttet. Effekten af dette nye montageprincip betød udover forbedret arbejdsmiljø, en højere ensartet kvalitet samt som det væsentligste en reduktion i timeforbruget til opbinding af armering. Således endte timeforbruget pr. ton armering på kun 8 timer mod normalt 12-13 timer pr. ton uden brug af rammesystemet.

Siden færdiggørelsen af Øresundsforbindelsen har Arm-Tec udviklet et patenteret anlæg til fremstilling af et ikke svejst rullenet, som ifølge de to samarbejdspartnere yderligere vil bidrage til reduktionen i timeforbruget pr. ton armering.

Tager hensyn til større belastning
Samlet vil benyttelsen af præfabrikerede rammer og armeringsnet sikre, at den stramme tidsplan for færdiggørelsen af tunnelelementer på 2½ år kan følge den udstukne tidsplan fra bygherrens side. Løsningen følger samtidig de oplæg til byggeprincipper, som der er lagt op til i udbudsmaterialet.

Arm-Tec og Ib Andresen Industri tilbyder i samarbejde en samlet systemløsning, hvor Arm-Tec står for fremstilling af anlæg til automatiseret udførelse af armeringsnet, mens Ib Andresen Industri tager sig af profilvalsning og svejsning af rammer. I samarbejde mellem de to parter designes profiler og rammeløsning således, at der tages hensyn til de væsentligt større belastningskrav til Femern projektet i forhold til det tidligere Øresunds projekt.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109