Nyt om navne: Producent af gyllevogne styrker ledelsen

Samson Group skærper sin strategi og fokuserer på vækst. Som en del af denne udvikling er der foretaget ændringer i ledelsesteamet, og Philippe Barabinot er blevet udnævnt til ny group market director.
Siden januar 2022 har Philippe Barabinot været regional sales director for Frankrig og Belgien og haft ansvar for den kommercielle udvikling af de to brands Pichon og Samson. I sin nye stilling vil Philippe Barabinot have base på koncernens hovedkontor i Viborg og få ansvar for at lede og koordinere den globale markedsstrategi på tværs af alle forretningsområder.
- I min nye rolle vil mit hovedfokus være at accelerere væksten for både Samson og Pichon samt for hele koncernen, siger Philippe Barabinot, og fortsætter:
- På et konkurrencepræget og komplekst marked ser vi både udfordringer og tydelige muligheder for at øge vores markedsandele og styrke vores position.
Philippe Barabinot ser også et stort potentiale i koncernens produktportefølje:
- Vores styrke ligger i kvaliteten af vores maskiner og præcisionen i vores udbringningsteknologier. Ved fortsat at integrere denne kvalitet i alt, hvad vi gør og styrke kommunikation omkring det, kan vi yderligere styrke vores brands og tilføre vores kunder endnu større værdi, siger han.
Philippe Barabinot kom til Samson Group i 2022 med over 20 års erfaring fra dækproducenten Continental. Han har haft ledende roller i Frankrig, Tyskland og senest i Asien, hvor han stod i spidsen for en salgs- og marketingorganisation med 150 medarbejdere.
Artiklen er en del af temaet Navnenyheder.